A Kistücsök fejlődésvonala

2014.09.12. 23:15

Balatonszemes, Kistücsök, 2014. augusztus 23. / Tünde

 

Legalább 3x voltunk már a Kistücsökben. Először 2009-ben, ugyanazokkal a barátainkkal, akikkel legutóbb (csak azóta ők kiegészültek 2 gyerkőccel. Mi sajnos még mindig nem, de egyszer eljön talán majd a mi időnk is...). Első látogatásunkat úgy tettük náluk, hogy a közeli Chateau Viszben 7végéztünk és „untuk” már a fine dining kaját... Na persze, ez nincs így, de mindenképpen ki akartuk próbálni a Kistücsit, így egyik nap ott étkeztünk. Másodjára kettecskén tértünk vissza, akkor már az update-elt Tücsivel ismerkedhettünk meg. Idén nyáron pedig a teraszukat próbáltuk ki – persze szakadó esőben...

Kistucsok001

Egyértelműen látható a fejlődés, ami végbement náluk. Először ugyanis nem igazán értettük, miért van tőlük mindenki úgy elájulva. A környezet nem volt jó (sőt - ld. később). Igaz, a kiszolgálással nem volt baj és a kaja sem volt rossz, ott már annak idején is látszott némi „másság” az akkori vidéki vendéglátással összehasonlítva. Az ételek jól voltak elkészítve... Progresszív magyaros? Nagy adagok? Volt benne némi csavar? Nem emlékszem. A tálalás biztosan nem volt a topon, mert arról viszont tiszta emlékképeim vannak, hogy akkoriban még például üvegtányéron próbálták megoldani az összes designelemet.

Kistucsok002

Erre a fogásra pont emlékszem, mert kiemelkedő volt! Az üvegtányéron tálalt isteni füstölt hal zöld borsókrémen volt tálalva a piros kockás terítőn...

A többi étel nem hagyott bennünk mély nyomot.

Kistucsok003

Kistucsok004

Ma már eléggé „kommersznek” mondanám őket, igaz 2009. óta rengeteget fejlődött a vidéki gasztronómia.

Manapság nagyon más és valószínűleg ennek is köszönhetően, nagyon megy az étterem. Régen sem ártott előre helyet foglalni náluk, de talán nem jelentett nagy kihívást asztalt találni – max sétálgatni kellett egy keveset a balatoni településen, míg felszabadult egy.

Kistucsok005

Ma viszont esélytelen foglalás nélkül bejutni – ennek ellenére most is volt olyan 8 fős társaság, aki minden áron ott akart ebédelni. Nem is értem, hogy ekkora csapattal hogy nem jut eszükbe előre rákérdezni, hogy ki tudják-e őket szolgálni? Bárhol máshol is érdemes szerintem 4-6 fő fölött érdeklődni telefonon, itt viszont már 2 főnél is biztosan megéri, ha mindenképpen náluk szeretnénk lakmározni. Mert azt bizony lehet! Erről azonnal a barátnőm kis adag (!) Újházi-tyúkhúslevese ugrik be. Ha az ekkora, mekkora a normál/nagy adag?!?

Kistucsok006

Na, lássuk is akkor rögtön az étkeket.

Én csirkemájast kértem levendulazselével – most, hogy nézem, 2013-ban is ez a fogás nyerte el leginkább a tetszésemet, hasonlóan tálalták (ide berakhatod a 2013-as fotót is).

2013-ban még így nézett ki:

Kistucsok007

A 2014-es kivitelezése nekem speciel jobban tetszik.

Kistucsok008

A csirkemájas laza, krémes állagú és finom volt. A tetejét vastag zsírréteg borította és fekete színű (fekete szezámos?) sóval volt díszítve, ízesítve. A levendulazselé elképesztően tömény volt, így nem jelentett gondot, hogy abból viszonylag picike adag érkezett. Fantasztikus kiegészítője volt a zsíros csirkemájasnak, nagyon ízlett! Most gondolok csak bele, hogy a csirkemájason miért van olyan zsírréteg, mint ami az unokatesók (kacsa, liba) májasaihoz szokott kapcsolódni?! A csirke egyáltalán nem zsíros... bár sokat nem eszem, így talán nem én vagyok a legautentikusabb, hogy ezt eldöntsem, de valahogy nekem a csirke mégsem egy zsíros cucc... (a kacsatepertővel és a libazsírral ellentétben). Mindegy is.

Mellé házi kenyeret szervíroztak, amelynek a héja is meg volt fűszerezve egy kis sóval ... A kenyérhéjról jut eszembe, hogy kicsi koromban azért nem szerettem, mert a drága nagymamám mindig mondta, hogy meg kell enni a héját is, mert attól lesz olyan szép piros az orcám, mint az övé. Neki nagyon jól állt, de én csöppet sem szerettem volna olyat magamnak... így sosem ettem meg a héját, sőt a nagyi fennhatósága alól kikerülvén nem is igazán fogyasztottam kenyeret – biztos, ami biztos. Most sem igazán szoktam, csak ha jó helyen, jó fajtát raknak elém. Ez itt az a fajta volt, fincsi, még meleg.

Kistucsok009

A fiúk hideg kovászos uborka levest ettek, kolbászos kenyérropogóssal.

Kistucsok010

Feri: A leves pohárban érkezett, ami, mint designelem még elment, de mennyiségben így nagyon kevés lett. Főleg, ha összehasonlítjuk a már korábban említett „kis” adag Újházival. Arra emlékeztem, hogy itt elég nagy adagok az ételek, így nem rendeltem külön előételt, de e mellé a leves mellé bőven elfért volna még egy fogás. Persze nem akkora, mint a másik leves vagy Tünde előétele, mert úgy már sok lett volna. Hú, egy kicsit belekavarodtam, de legalább ennyire megzavart ott is ez az adag. Mindegy, a lényeg talán megvolt. Ízre egyébként nem volt vele semmi probléma, finom volt, de ettem már jobb koviubilevest is. A kenyérropogóson én nem éreztem a kolbászt, de ez lehet az én hibám.

A NU-ban Kálmi ubilevese joghurtosan, görögdinnyével sokkal nagyobbat üt – és nem csak a mellékhelyiségben! ;)

Ja, majd’ elfelejtettem, étvágygerjesztőként kaptunk valamilyen 4lábú pástétomát (nekem inkább vagdalt volt), szilvával.

Kistucsok011

Én a sajátomat inkább átadtam Ferinek...

Kistucsok012

Feri: Igen, én ettem meg Tünde részét is, nem bántam. A pástétom finom volt, engem nem zavart, hogy voltak benne zsíros részek is. Jól állt neki. Viszont kicsit furi volt a szilva mellette, nekem nem állt össze a két dolog egy egésszé.

Maradjunk a fiúknál. Ők főételként is ugyanazt választották: vaddisznógerinc paprikás krumpli krémmel, somogyi kifliburgonyával, sült kolbászkarikával. Ínycsiklandóan tálalták.

Kistucsok013

Feri: Nagyon finom volt. A vaddisznó egy nagyon picit talán szárazra sikerült, de így is nagy örömmel és jóízűen fogyasztottam el. A paprikás krumpli krém istenien ízesítette a húst, a kifliburgonya pedig kurvajó volt. A kolbászkarika jól összekötötte a paprikás krumpli ízt a tányér többi részével. Valamelyest szénné volt sütve, de így volt igazán jó. Összességében egy jól eltalált, nagyon finom fogás volt.

Csapatunk másik női tagja (aki nem anyatejcsin él) kacsacombot kért, káposztás pirított tésztával.

Kistucsok014

Ízlett neki és a 3 éves nagyfiának is láthatóan bejött, mert a nagy játék közben is falatozott belőle rendesen. Itt említem meg, hogy mennyire felkészült a Kistücsök a gyerekek fogadására. Megérkezésünkkor szinte azonnal kaptunk egy két oldalas kifestőt, sok színes ceruzával. Étkezés közben pedig a szülők előhoztak az étterem benti részéből 1-1 logikai fajátékot, amelyek még inkább lekötötték a csemetét. Igazából még én is jól elszórakoztam velük...

Én egyébként nyúlgerincet kértem, amit zöldségkrémmel, illetve ropogós zöldségekkel, tejfölhabbal és apró knédlikkel tálaltak.

Kistucsok015

Nem könnyű szavakat találni rá, annyira irgalmatlanul finom volt! A husi már-már krémesen omlott szét a számban, finom szaftos maradt, nem sütötték ki belőle az értékes nedvet. A tányér további tartozékai is finomak voltak és jól illettek hozzá, de a nyuszihusi mindent felülmúlt.

A desszerteket sem hagytuk ki. Kóstoltunk a már máskor is jól bevált madártejet:

Kistucsok016

Ez ugyanígy nézett ki 2013-ban is (csak a kép minősége más).

Kistucsok017

Feri: Nem tudom, hogy ettem-e már rossz madártejet. Ez sem tartozott közéjük, finom volt. A hab mézes cseppekkel volt megfűszerezve, a tej része pedig hozta a szokásos madártej ízt. Jó kis madártej volt, de nem ez volt életem top madárteje.

Nekem is ízlett, bár én a saját desszertem után kóstoltam, így kifejezetten úgy éreztem, hogy nem volt túlédesítve, tehát valószínűleg az én desszertem jóval több cukrot tartalmazott. Ő házi krémes volt gyümölcshabbal.

Kistucsok018

Nekem nagyon ízlett. Finom ropogós, de mégis könnyed volt a leveles tészta rész, és a vaníliakrém is felettébb bejött. A gyümihab sem volt rossz, de sokat nem kanalaztam belőle, mert teljesen elégedett voltam a fogással nélküle is.

Még egy fajta desszertet kóstoltunk a napi ajánlatból, a szilva desszertet, „ahogy éppen gondoljuk” szlogennel. Túrókrémmel tálalták a kekszes szilvadarabokat.

Kistucsok019

Ízlett a rendelőjének és én is megkóstoltam. Jó volt, de nem bántam, hogy a krémes mellett döntöttem. Szerintem az volt a legjobb desszertjük – sajnos a napi tortájukat már mások tolták a fejükbe, így arról lemaradtunk, de így is elégedettek voltunk, és nem csak a desszertekkel.

A végén még kértünk Ferivel egy-egy kávét, illetve egy espresso macchiatot és egy capuccinót.

Kistucsok020

Jól elkészített Manuel kávékat szolgáltak fel, finom, előre csomizott keksszel.

Nagyon elégedettek voltunk az ottlétünk során. Mindenünk megvolt, amire vágytunk, kellemes órákat töltöttünk el újra együtt.

Aztán átmentünk Balatonszárszóra megnézni a Krokodil (és teknős) farmot. Engem meglepett, hogy 2.000,- forintot elkérnek egy felnőtt belépőért, hisz közel sem egy gigantikus csoda, amit bent láthatunk. Van néhány (kb. 10-10) teki és krokodil.

Kistucsok021

Sok infót megtudtunk róluk – pl. hogy néhány kroki a tekiket is megeszi, mert könnyedén össze tudja roppantani a fogaival a páncélját, vagy hogy az egyik fajta kroki beúszik akár 1 km messze is az óceánba és ez néha a vesztét jelenti, mert ott elkapják a cápák és miszlikre aprítják stb.

Kistucsok022

Számomra a legnagyobb hozzáadott érték az volt, hogy végre láthattuk krokit mozogni is – máskor általában olyanok, mintha 3D-s nyomtatóval készültek volna, félrevezetvén a nagyközönséget, mint valamelyik kínai állatkertben, ahol kutyát raktak be az oroszlánok kifutójára...

Hamar túl voltunk a látogatáson, hozzájárultunk az életben tartásukhoz, úgyhogy a rossz idő ellenére derűlátóan indultunk tovább az idei pihenésünk helyszínére. Erről majd egy következő bejegyzésben írunk – elöljáróban annyit, hogy fantasztikusan szép, igényes és tökéletes célpontot találtunk kettecskén történő elvonuláshoz, Magyarországon.

 

 1. Megközelíthetőség

Balatonszemes, Bajcsy Zs. u. 25. www.kistucsok.hu

A Kistücsök a Balaton déli partján, a 7-es úton, Balatonszemesen található, Budapesttől 130 km-re, bő 1 órányi autózásra.

 

 2. Ételek

„A hagyomány szeretete a jövő szeretetét is magában hordozza.” Írják a facebook üdvözlő oldalukon (mert, hogy nekik ilyen is van).

Kistucsok023

Egyébként szezonális étlappal dolgoznak, amelyben helyet kap a (talán sűrűbben változó?) étterem ajánlata is. Vannak az étlapjukon előételek, levesek, tészták és húsmentes ételek is (témánként 4-5 féle). Főfogásból 12 félét kínálnak, illetve hétvégente megújuló ételeket is kérhetünk, melyeket az étterem tábláján olvashatunk (vagy a facebook oldalukról ismerhetünk meg).

Van degusztációs menüjük is, amely „régiónk ízei menü” névre hallgat. 5 fogásból áll, amiért 8.500,- forintot kérnek.

Egyre kreatívabb és jobban elkészített ételekkel találkoztunk az évek során. Azt gondolom, nem túlzás azt állítani, hogy mindenki találhat magának megfelelő fogást.

Ja, az italokról majdnem elfeledkeztem. Ittunk limonádét és nagyon finom házi málnaszörpöt is, jó néhány kancsóval.

Kistucsok024

 

 3. Kiszolgálás

Ami elsőre feltűnik a kiszolgálás kapcsán, hogy fel vannak készülve a nagyközönségre, azaz jó sokan vannak. Lányok, fiúk vegyes ... nyár volt (és sajnos nem) túl meleg... mint a Kispál és a borz számban. Amikor megérkeztünk (fél1-re), huszon-akárhány fok lehetett, így kellemes volt a napellenzőkkel fedett teraszon ücsörögni. Viszont egyszer csak óriási nyári zuhé érkezett, amikor is az egyik asztaltól be kellett költöztetni a vendégeket, mert közvetlenül mögöttük ömlött az esővíz az ernyőkről, majdnem a hátukra. Majd egyre több asztalt érintett ez a probléma.

Kistucsok025

Nekünk sem volt már nagy élmény a teraszon üldögélni, így megértettük, hogy kirakták az erre a célra rendszeresített táblát, miszerint a vendégek megértését kéri az étterem, de a mai napon nem tartja nyitva a kerthelyiséget.

Kistucsok026

Így bent üzemeltek, telt házzal. Ott volt egyébként Liptai Klaudia is, akit szemmel alig lehetett felismerni (nem a jól ismert szőke, hanem barna a haja és közel sem akkora termetű - értsd súlyú -, mint amilyennek az én emlékeimben él), annál inkább füllel – a hangja utánozhatatlan annak a nőnek!

Ja, a kiszolgálás teljesen okés. Képben vannak, segítőkészek, rugalmasak és a stílusukkal sem volt baj. Ami kétségek között hagy a minősítésükkor az az, hogy mikor ketten megérkeztünk, a többiek még úton voltak. Leültünk, megkaptuk az étlapokat, de hosszasan kellett várnunk és nem jöttek oda megkérdezni, hogy kérünk-e addig valamit inni. Pedig kértünk volna... A másik asztalnál, ahogy kivitték az étlapot, megkérdezték az italokat, nálunk ez nem így történt. Szerencsére az asztaltársaságunk hamar megérkezett, így nem tudjuk egyértelműen megítélni, hogy hibáztak-e, mindenesetre van egy kis bizonytalansági faktor bennünk e tekintetben.

  

 4. Feeling

A fentiekben már említettem, hogy van nagy kerthelyiségük, amit nem félnek használni. Régen is volt nekik, de azt inkább hagyjuk... Egyébként a belső környezetük is szépen megújult a régi, belülről abszolút lepukkant és teljesen rossz hangulathoz képest.

Íme egy összeállítás a 2009-es és 2013-as fotóinkból összehasonlításképpen. A mai hangulatról készült fotók pedig magukért beszélnek.

2009:

2013:

A mellékhelyiségek jól felszereltek és tiszták.

Kistucsok027

Kistucsok028

Hygoletes wc-ülőkék vannak, amelyeken egy gombnyomásra lecserélődik a neylon, ami a steril ülőfelületet biztosítja.

Kistucsok029

Nagyon bírom az ilyet, bár így sem szoktam ráülni (de ennek okát most nem részletezném) ... A folyékony szappan és papírtörlő adagolót talán a gyerekek értékelik jobban, mert színes fényt bocsát ki, miközben az infrás érzékelő elé teszed a kezed és ezáltal adagolod őket. Igazából én is bírom, mert nem kell hozzájuk érni...

Kistucsok030

Az étterembe visszavezető ajtóhoz viszont igen, aminek a kilincsét én az elhasznált papírtörlőt közbeiktatva szoktam lenyomni... Nem mintha nem tűnne tisztának, ez a dolog is „belőlem jön”, nem őket minősíti. ;)

 

 5. Árak

Megítélésünk szerint az árak nagyon rendben vannak. Most 4-en étkeztünk és 33 ezerről szólt a számla.

Kistucsok031

Az előételek mind 2.000,- alattiak, a desszertek ezernéhányszáz forintosak, a főételek pedig 4.000,- fölé egyáltalán nem mennek. Ár/érték arányuk akkor is figyelemre méltó, ha azt vesszük, hogy vidéken működnek, igaz, a Balatontól csak néhány méterre...

 

 6. A Gasztrotúrák összegzése

A Kistücsök egy méltán meghatározó vidéki vendéglátóhely. Jól bánnak az alapanyagokkal, jó az ételfelhozatal, kellemes a környezet, profi a kiszolgálás és mindez nem kerül sokba. Csak előre foglalni nem szabad elfelejteni, mert szinte mindig dugig vannak. Mi szeretjük őket. Bármely korosztály számára, bármilyen év- vagy időszakban, bármilyen alkalomból tudjuk őket ajánlani.

Az értékelésnél viszont nagymértékben számít, hogy mennyire fantáziadúsak az ételek, jön-e bárhol az a bizonyos „AZTA!” élmény. Bár a Kistücsökben minden rendben volt, és pl. a nyuszi és a vaddisznó is nagyon jól sikerült, valahogy ez az érzés elmaradt. Nehéz megfogalmazni miért, de a lényeg, hogy nem jött. Valószínűleg 2 hét múlva már nem fogunk emlékezni egyik fogásra sem, nincs ami megragadja a fantáziánkat. Biztosan visszatérünk még hozzájuk (kevés jó balatoni étterem van), de azért csak miattuk nem fogunk leutazni Balatonszemesre.


Pont: 7,5/10

online póker

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroturak.blog.hu/api/trackback/id/tr196692235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása