2011. március 14. vacsora 15. ebéd / Tünde

Március 15-i hosszú hétvégén találtuk ki, hogy meglátogatunk valami olyan helyet, ami a még ki nem próbált gasztronómiai célpontjaink között szerepel. Elővettük a kis segítségünket (Alexandra Étterem kalauz 2010), melyben pontszámai alapján az első vidéki a Chateau Visz volt – többször is voltunk már náluk hétvégézni is és fantasztikus volt, de épp ezért most nem rájuk esett a választásuk. A következő az Enoteca Corso Étterem Pécsett. Lecsekkoltuk a legfrissebb infóikat a neten és kiderült, hogy épp néhány hetes átalakításba kezdtek – sajátos kulináris közösségi teret alakítanak ki -, ezért úgy döntöttünk, őket akkor látogatjuk majd meg, amikor már elkészültek a fejlesztésekkel. A következők a sorban a Hertelendy Kastélyszálló étterme és az egri Imola Udvarház voltak, ugyanakkora pontszámmal. Egy éjszakás kalandnak terveztük, döntésünkhöz újra az internetet hívtuk segítségül. Az Imola szobái nem indították be a fantáziánkat, a Hertelendy-t meg túl drágának találtuk egy ilyen gyors kiruccanáshoz, ezért megnéztük a környékbeli szálláslehetőségeket. Rátaláltunk a nemrégiben nyílt, modern, de árszínvonalban a kastélyhoz képest jóval alacsonyabbra pozícionált egerszalóki Saliris Resort-ra. Meg is született végre a döntésünk, Eger környékére megyünk gasztrotúrára.

1.     Megközelíthetőség

Eger, Dózsa György tér 4. imolaudvarhaz.hu

Szuper helyen van az Imola, el sem lehet téveszteni, hisz pont az Egri vár bejáratánál helyezkedik el. Első este taxival érkeztünk Egerszalókról (5.200,- forintból megúsztuk oda-vissza), másnap ebéd előtt pedig a Dobó István térnél (Eger fő tere) parkoltunk le és - 7vége révén - nem kellett fizetnünk érte. Kellemes, néhány perces sétával érhető el onnan az Udvarház.

2.     Ételek

Eredetileg csak vacsorára terveztük a helyet, de annyira elégedettek voltunk este – illetve olyan sok jó étel volt, amit mindenképpen ki szerettünk volna próbálni –, hogy végül másnap ebédelni is az Imolába mentünk.

A vacsora előtt érkezett egy kis saját készítésű vaj és kenyér. Nagyon finom volt mindkettő.

Az előételem zsendicekrém házi sonkával és fügekrémmel volt.

Fantasztikusan finom, krémes volt a friss zsendice sajtkrém.

Feri levest rendelt első fogásnak: fehérbab krém leves füstölt tarja terrine-el.

Feri: Már nem nagyon emlékszem rá, de arra igen, hogy elégedett voltam teljesen az Imolával. Szóval biztos nagyon finom volt. :)  Ránézésre, illetve a „neve” alapján fantáziadús levesnek tűnik.

A főételem füstölt pisztránggal töltött derelye szarvasgombás karalábé főzelékkel volt.

Ez annyira jól hangzik, hogy bármikor bevállalnám – és nem csak jól hangzott! :)

Feri pedig a „Szarvascomb mazsolás birsalma krémmel, szilvás gombóccal” nevű kreációt rendelte.

Feri: Erre még így, pár hónap eltelte után is emlékszem, zseniális volt. Nagyon ötletes az összeállítás és nagyon jól is volt elkészítve. (Kár, hogy a fotó nem sikerült jól…)

Ezután a desszertek következtek. Nekem a „Gesztenyepüré, ahogy mi gondoljuk” jutott.

Különleges gesztenyepüré kreáció, amely igencsak ízletesre sikeredett.

Feri pedig a Csokoládé trilógiát próbálta ki.

A fehércsoki mousse fantasztikus volt, de a többi sem maradt le tőle sokkal.

Feri: Kiemelkedett a fehércsoki mousse, de tényleg nem maradt el tőle a többi csoki sem. Nem vagyok nagy desszertrajongó, de ez a kedvenceim közé került. Meg kell említeni a hozzá ajánlott bort is: Gál Tibor féle nagyon finom (talán) bikavér. A desszert és a bor nagyon jó párosítás volt.

Mint említettem, másnap ebédre visszatértünk, mivel túl sok minden kihagytunk az étlapról. Már a vacsora után jeleztük a pincérünknek, hogy másnap újra jövünk. Ez itt az Imolában azt jelentette, hogy vártak minket. Nem kellett semmit mondanunk, ahogy beléptünk, már vezettek is az asztalunkhoz. Jól esett!

Az én ebédem a következő volt:

Kukorica krém leves, sült libamájjal

Külön-külön is szeretem őket, de együtt még finomabb volt.

Harcsával töltött káposzta

A számomra örökké feledhetetlen fogás! Fantasztikus volt! A töltött káposztát ugyanis a darált hús miatt mindig csak szagolgatom, kívángatom, de nem venném a számba… a szójával készült verziója meg túl visszafogott nekem, viszont ez a harcsás csoda iszonyú jó volt!

Desszertnek pedig mascarponés birsalma torta

Ez is ízlett! :)

Feri  menüje:

Kezdésnek Libazúza terrine rozmaringos birsalmapürével.

Feri: Kreatív fogás, ami finom is volt. Talán ez volt a „legszürkébb” a megkóstolt ételek közül, de nem nevezhető ez sem szürkének.

Majd Vörösboros mangalicapofa újhagymás burgonyapürével, sült laskagombával

Feri: Méltó versenytársa volt az előző esti főfogásnak. Talán egy hajszálnyival a szarvas győzött, de célfotó kellett a győztes megállapításához. :)

A desszert pedig narancstorta málna öntettel volt.

Feri: Jól elkészített desszert, semmi különös.

3.     Kiszolgálás

A pincérek illendően fogadtak minket, végig lesték minden kívánságunkat. Nem voltak túl közvetlenek, de feszengést keltőek sem. Abszolút kompetensek voltak az ételeket és a borokat illetően is. Másnap sem csüggedt a lelkesedésük, szinte törzsvendégként tiszteltek minket. Szimpatikus társaság.

4.     Feeling

Sajnos nem sikerült jól ez a fotó, hisz akkor még nem volt a Gasztrotúrák blog, saját részre meg ez a „feeling-fotó” is megfelelt + nyilván az a néhány, amin mi is ott virítunk – ezektől megkíméljük a blog olvasóit.

Igényes, elegáns hely, de nem néznek ki turista öltözékben sem. Este romantikus vacsorához is kiváló, nappal pedig jó időben, nagyon kellemes a vár lábánál elhelyezkedő, kiülős terasz része is.

5.     Árak

Kiemelkedően jó ár-érték arányú a hely! Az italokkal bőségesen ellátott vacsoráért 23.000,-, a néhány üdítővel és kávékkal megspékelt ebédért pedig 14.000,- forintot fizettünk, borravalóval együtt.

6.     A Gasztrotúrák összegzése

Fantasztikus egyéjszakás kalandot töltöttünk Egerben és környékén. Az Imola Udvarház tökéletes hely este és nappal is, a Saliris Resort pedig kiváló wellness szálloda.  Ha pontoznánk, 8 és 9 között lenne valahol. Mindenesetre bekerült a kedvenceink közé – talán még a TOP10-be is befér –, ha arra járunk, biztosan újra meglátogatjuk őket.

OFF/P.S.: annak ellenére, hogy a hosszú hétvége miatt teltház volt az egerszalóki sódomb szomszédságában épült Salirisben, tökéletes volt minden, mind a wellness részleg, mind a hotelszolgáltatás, mind pedig az ételek tekintetében. (Igaz, hogy nem egy Spirit Hotel, de ár-érték arányban bőven rendben van!)

Délutáni snack-ezés – edzés után, jóval vacsi előtt. :)
Mozzarellás bruschetta paradicsommal, baconnal (nekem enélkül) (950,-) Saliris jércesaláta fokhagymás garnélával (1.050,-)

online póker

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.