IKEA – Szereld magad menü

2011.08.23. 17:38

2011. augusztus 13. / Feri


Egyik hétvégén arra ébredtünk, hogy kellene venni egy polcot (na jó, igazából nem nekünk kellett, hanem Tünde nálunk vendégeskedő unokaöccsének :)). „Hova máshova” mehettünk volna, mint – nem, nem a KIKA-ba, ott még a kaja sem ehető – a polcok nagy szakértőjének számító, IKEA-ba. Ha már ott jártunk (és tőlünk nem meglepő módon pont éhesek voltunk), meg is ebédeltünk.


Régebben sokat jártunk az IKEA-ba vásárolni, illetve még régebben tervezgetni, ötleteket gyűjteni. Az ilyen látogatások alkalmával többnyire megálltunk az étterem részlegnél is (értsd: ettünk). Mindig meglep(ett), hogy mennyien járnak az IKEA-ba ebédelni. Tényleg ennyire elkorcsosult Magyarországon a gasztronómia? Nem, mintha nem jobban főznének az IKEA konyháján, mint néhány (akár jó nevű) étteremben, de mégis, egy áruház éttermébe járni vasárnaponként ebédelni? Nekem egy kicsit sok…

Na ennyit a magyar gasztrokultúráról alkotott szubjektív véleményemről. Beszéljünk inkább a látogatásunk céljáról az IKEA-ról és annak konyhájáról.

 

1.     Megközelíthetőség

Az Örs vezér téren lévővel szemben mi a budaörsi IKEA-t preferáljuk, amely kint található a város szélén, az M1/M7 bevezető szakaszánál. Autóval nem nehéz megtalálni. Sajnos a tömegközlekedéssel történő megközelítéséről semmilyen információm sincs, de biztos megy oda valami busz. Parkolás nem jelenthet gondot, hisz ha véletlenül az IKEA hatalmas parkolójában nem találunk helyet, akkor B tervnek ott a mellette lévő Auchan parkoló.

 

2.     Ételek

Aki már járt ott, tudja, hogy ez egy önkiszolgáló étterem. Mindenki szépen sorban áll és kiválasztja, hogy mit szeretne enni. Hétvégeken általában nagyon hosszú a sor, ezúttal sem volt ez másképp, de viszonylag hamar sorra lehet kerülni. Egész nagy a választék. Van sokféle előétel, leginkább hideg saláták és 1-2 leves, van néhány főétel és több féle desszert is.


Az önkiszolgálók nagy előnye, hogy megszemlélheted, kézbe veheted, esetleg meg is szaglászhatod az ételeket (persze nem mindegyiket, de azért elég sokat). Így sok embernek könnyebb a választás – talán ez a titka, hogy miért is járnak ide ilyen sokan ebédelni hétvégenként. A leghíresebb ételük a svéd húsgolyó (nekem is ez a kedvencem az IKEA-ban), illetve a párolt lazac (ez pedig Tünde kedvence). Sajnos a lazac éppen elfogyott, de a kiapadhatatlannak tűnő húsgolyókból természetesen akadt még.

Nézzük az én tálcámat:


A kép jobb sarkában gyümölcs leves található. Számomra elég semleges volt. Volt benne erdei gyümölcs, de mégis hiányzott belőle valami. Ettem már rosszabbat, de természetesen volt már részem jobban is.

Gondolom, mindenki kitalálja, hogy melyik a híres-neves svéd húsgolyó (10 db-os) burgonyapürével és áfonyaszósszal. Igen, a bal felső kompozíció. Ez ahhoz képest, hogy IKEA termék, finom. Nem nevezhetjük ízorgiának, nincs túlfűszerezve, de egy megbízható „iparos”. Kicsit semleges ízű, olyan, mint minden az IKEA-ban.  A skandináv ételekre jellemző (már amennyit tudok a skandináv ételekről – tényleg, igazából csak az IKEA-s skandináv ételekről tudok valamit :)) „semleges” ízeket kapjuk, de jól lakunk vele. Én már majdnem odáig merészkedem, hogy azt mondom, szeretem. Nem ezt rendelném a szülinapomon, de egy bevásárlás alkalmával gyors ebédnek bőven megfelel.

A jobb alsó tányéron egy sütemény látható. Nem igazán emlékszem már rá, olyan volt, mint a többi sütemény. Megettem, kevésbé maradtam éhes (nem mintha az maradtam volna). Tünde éppen most világosított fel, hogy az egy csokis körtetorta volt. Így már rémlik is, hogy egész jó volt benne a körte (mert azt szeretem).

A végére hagytam a bal alsó izét. Az kérem szépen egy folyami rák volt. Lefényképeztem közelebbről is.


Nagyon tetszetős, vizuális élménynek mondhatni kiváló. Biztos nem értek hozzá, de nem igazán tudtam vele mit kezdeni. Nem volt rajta bejárat! Plusz semmilyen eszköz nem volt kirakva a pulthoz, amivel ki lehetett volna nyitni (vagy nem vettem észre). Így nekiálltam kézzel és „szétkaptam”. Elég undorítóan nézett ki utána szegény. Nem igazán találtam benne semmi ehetőt. Illetve találtam, de csak elhanyagolható mennyiségben és az sem volt túl gusztusos. Azért megettem belőle, amit lehetett. Olyan folyami íze volt. Igaz, hogy csak 150 Ft volt az egész, de azt is kidobott pénzként értékelem.

Lássuk, hogy Tünde tálcáján mit találunk:


A főétel egy harcsapaprikás a desszert pedig svéd mandulatorta. Hölgyeim és uraim, Tünde!

Tünde: Szót kaptam én is végre. Kezdeném a fentiek kommentálásával.

Véleményem szerint az IKEA igenis jó étkezési lehetőséget nyújt egy család számára a hétvégi lakberendezési bevásárlást követően. Én még talán hajlandó lennék csak a lazacért is idejönni, plusz bámészkodásra is nagyon jó helyszín, úgyhogy ebben nem értek teljesen egyet az én urammal és parancsolómmal. :)

A svéd húsgolyókat nem értem, ki (v)eszi meg! Nem tudom elfogadni, hogy azt valaki önszántából választja. Pedig látom, hogy igen, a legklasszikusabb és legfelkapottabb ételük. Na én azt tuti, a számba nem venném! De a látványa alapján még a megszagolásáig sem jutok - pedig nagy szagolgatós vagyok ám. :)

A rákkal kapcsolatban meg eszembe jutott egy párizsi élményünk. Lehet, egyszer még készül róla visszatekintő blogbejegyzés is, de azért előzetesben annyit elárulok, hogy nagy kaland volt – az étterem specialitását kértük és egy óriási, többemeletes, jéggel teli, kerek formájú tálrengetegnyi tengeri herkentyűt kaptunk. Hidegen egyiket sem szeretjük, úgyhogy elég vicces volt, amikor a pincér már szinte könyörgött nekünk, hogy legalább az osztrigát ne kelljen visszavinnie – vissza kellett. :)

Egyébként már nagyon rákészültem a lazacra. Jó nagy adagot lehet enni belőle, éttermi viszonyokhoz képest elenyésző áron. Én nagyon szeretem. Persze most nem volt. Nagyon bosszús lettem, de szerencsémre nem maradtam éhen.

A harcsapaprikás finom volt, bár nem hasonlított a magyar fűszerezésű rokonához, így inkább volt mondható íztelennek, de számomra még így is elfogadható volt. A hagymát éreztem a pörköltalapban, talán még picit a paprikát is, de nem igazán voltak az ízek összeérve. A mandulatorta a kedvenc IKEA-s desszertem. Nagyon finom, vékony tésztás, finom krémes, nagy manduladarabos. Imádom! :)

Volt még egy tálca, ami Tünde unokaöcsséé volt:

A gyümölcsleves mellett egy füstölt lazactál található.

Alatta fetás burgonyatáska friss saláta körettel látható. A burgonyatáskát megkóstoltam, egész jó volt.

A desszert pedig mandarinos pite. Desszertnek elment. :)

Tünde: a hideg lazacos dolgokról pedig mindig a Maldív-szigeteki nászutunk jut eszembe… Ott minden reggel azt ettem, grillezett paradicsommal – egyszerűen nem bírtam betelni vele! Nekem az IKEA interpretálásában is bejött. A fetás burgonyatáska is ízlett. Rösztiburgonya volt fetával töltve és kirántva. A saláta is ízletes volt és a mandarinos desszert is lehetett volna akár a saját választásom is. Igen, mindent végigkóstoltam. :)

 

3.     Kiszolgálás

Mivel önkiszolgáló helyről beszélünk, nem sok mindent lehet írni a kiszolgálásról. A pult mögött álló fiatalok nagyüzemben adogatják ki a választott főételeket, türelmesek, de azért sokszor kiül az arcukra az unottság és a leterheltség.

 

4.     Feeling

Ejtsünk szót a hangulatról is: olyan nincs neki. Mármint nem igazán élvezhető az étkezés. Körülötted rengeteg ember, a nagy része kisebb-nagyobb gyerekkel, akik rohangálnak vagy sírnak. Nincs bajom a gyerekekkel és nem is hibáztatom őket emiatt, ők csak teszik a dolgukat. A szülők 90%-a viszont nem!


Ha kifogsz egy csendesebb sarkot és pont besüt a nap, akkor egy kicsit el is engedheted magad. Persze csak ha szereted a parkolót nézni étkezés közben.

 

5.     Árak

A fent látható ételekért összesen 4.080,- magyar forintot fizettünk. A sütemények 290 Ft-ba, a főételek 700 Ft-ba, a köretek pedig 190 Ft-ba kerültek. Szerintem nem mondható drágának, hiszen hárman is jóllaktunk belőle. Azt már csak itthon, a blogbejegyzés születésekor vettük észre, hogy a harcsapaprikás lemaradt a számláról. Plusz pont az IKEA-nak. :)

 

6.     A Gasztrotúrák összegzése

Összességében talán egy kicsit túl szigorú és ironikus voltam. Ha csak az ilyen típusú éttermeket vesszük figyelmembe (nagy áruház önkiszolgáló étterme) a budaörsi IKEA étterme nagyon is jó. Ha az összes magyarországi éttermet nézzük, akkor is egy közepes étteremként értékelném, Tünde szerint azért van benne valami. :) Pontozáskor figyelembe vesszük az étterem jellegét is.

Nekem nem az IKEA étkezdéjével van a problémám, hanem az emberek és a gasztronómia viszonyával.  Ha valaki az IKEA-ban jár és gyorsan (ha nincs nagy tömeg) szeretne enni egy egész jó ebédet, próbálja ki. Viszont csak az ételek miatt ne menjünk már az IKEA-ba, mikor annyi szuper étterem van Magyarországon!

 

Pont:

5/10

online póker

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroturak.blog.hu/api/trackback/id/tr653174009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása