Budapest, Borssó bisztró, 2011. május 19. / Seprű Oszkár

 

6 éve vagyok házas, ami rengeteg idő egy férfi életében. Bele sem merek gondolni, mennyi csudás dolgot lehetett volna ennyi idő alatt csinálni, de végül is nem voltam leszedálva vagy megfenyegetve amikor kimondtam azt a félszeg „Igen”-t. Szóval közelgett az évforduló, de természetesen nekem minden járt a fejemben, csak pont az nem. Már megszoktam, hogy feleségem, mint  lelkiismeretem papagája ül ilyenkor a vállamra és már az évforduló előtt pár héttel felhívja rá a figyelmemet, hogy aztán arra méltó módon ugyanúgy ne történjen semmi a nemes napon. De idén máshogy volt. Én hoztam a szokásos formám, de Ő résen volt és meglepetést szervezett. Azt mondjuk nem árt tudni rólam, hogy a  meglepetéseket körülbelül annyira szeretem, mint a deviza alapú jelzáloghiteleket. Ha valaki házhoz hoz egy 650-es BMW-t és le kell róla szednem a masnit, de utána visszamehetek a lakásba, az még ok, de hogy bemenjek a városba, emberek közé és akkor majd ott lesz valami meglepi, az enyhén frusztrál, tán még agresszívé is válok (Kedves pszichológus olvasók! Ezt hívják úgy, hogy szociopata?). Nem tudtam, hogy hova és kikkel, de azt mondta, hogy szombat estére ne csináljak programot, mert… mert valami lesz, de titok és ne kérdezősködjek. Se szülinap, se névnap, karácsony még a közelben sincs, mit ünneplünk??? Egy pár órám ráment mire rájöttem, hogy a házassági évfordulónk lehet az ok. Az úton végig kérdezősködtem és úgy a 9-edikre ki is találtam, hogy a Borssó Bisztró a célállomás és valószínűleg lesznek vendégeink is, hogy ne unatkozzunk az évfordulón. :)

2012-05-19 21-27-10 606

A Képíró utcai Borssó Bisztrót hangulatos helynek mondanám. Jó idő lévén kint foglaltunk helyet. Élveztük az utca nyüzsgését és a később muzsikálni kezdő gitárduó zenéit.

IMG 20120519 180421

Alig ültünk ott pár perce, amikor megérkeztek az est meglepetésvendégei: Tünde és Feri. Ráadásul még finom, száraz proseccót is hoztak, amit én ravaszul az asztal lábához bújtattam a terítő alá (ennek a ténynek mérsékelten fontos dramaturgiai szerepe lesz az elbeszélés végén). :)

Üdvözlő falatnak finom kenyeret és vajat kaptunk.

IMG 20120519 182209

A kenyérből az egyik eresztés még meleg volt, de nekem nem volt ilyen szerencsém, ezért a hideggel kellett beérnem, ami nem lett volna probléma, de a hozzá kínált vaj sajnos szintén hideg volt, ezért nem volt igazán kenésképes.

A választott előételek a következők voltak. Libamáj terrine, muskotályos körtesaláta, Sült kagyló Borssó stílusban, marinált zöldségek, Pirított nyúlmáj spárgával, Rákkrémleves tökmagolajos-pórés rákraguval.

Ezek közül a Sült kagylóról tudok részletesen beszámolni, mert azt fogyasztottam én.

IMG 20120519 182654

3 darab zöldkagyló héjából kivéve, megpirítva, majd visszatöltve sonkás, zöldséges, sajtos raguval leöntve. Nekem nagyon ízlett, másnak meg nem adtam.

Feleségem libamájába kontárkodtam még bele, ami szintén megelégedésemre szolgált.

IMG 20120519 182646

Feri: Én a nyúl napot tartottam és a pirított nyúlmájat választottam, ami spárgával érkezett.

IMG 20120519 182722

Szintén elégedett voltam a választásommal. Ízletes nyúlmáj és finom, feszes spárga. Kell ennél több?

Tünde: Én pedig a rákkrémlevest rendeltem.

IMG 20120519 182738

Tünde: Bejött mind az ötlet, mind a kivitelezés – ízre és látványra is rendben volt.

Főételnek Marhapofa bourguignont gratin burgonyával és konfitált fokhagymával kértem.

IMG 20120519 184950

Az egyszerű, de mégis ötletes fogást a neve teszi a legfurcsábbá, de igaziból ő egy marharagu burgundi módra. Gyönyörűen puhára főzve, párolva vastag, barna, boros mártással. Kiváló volt a gratin burgonyával, de a fokhagyma nem sokat tett hozzá.

Saját főételemen kívül még belekóstoltam feleségem kacsaízelítőjébe is, ami kacsamáj salpiconnal és burgonya trióval volt tálalva.

IMG 20120519 184943

A Borssóra jellemző, hogy kő egyszerű dolgokat trendi idegen neveken neveznek, így lett a májas szószból salpicon, de tény, hogy sokkal jobban hangzik. Kiválóan volt elkészítve a Tás, de megmondom őszintén a kacsamájas mártás nem tett rám mély benyomást, viszont egész este azt találgattuk, hogy mivel volt ízesítve...

Feri: Folytatva a nyulas vonalat, az én főételem egy dijoni nyúlcomb volt galuska souffléval.

IMG 20120519 185009

Ez szintén finom volt, bár a galuska szufflé kicsit szárazra sikerült. De összességében ízlett, nem panaszkodnék, ha megint ilyen tányér kerülne elém.

Tünde: Én most odatettem magam és fokhagymás bélszínsteaket rendeltem.

IMG 20120519 184959

Tünde: Itt az ideje elárulnom, hogy már az elején eldöntöttük, hogy Oszkárnak az is ajándéka, hogy ő írhatja majd a bejegyzést :), így én nem készítettem jegyzeteket, úgyhogy ennyi hónappal visszamenőleg már nem emlékszem a konkrét húsélményre. Sanszos, hogy nem azért, mert annyira szörnyű volt, hogy elnyomtam magamban, mint egy lelki traumát, de valószínűleg annyira nem is volt iszonytatóan jó, mert akkor meg azért emlékeznék rá. Szóval biztos ízlett. :)

Jöhetett végre a desszert, amivel megkoronázhattam az estét, mert egy igen jól sikerült sajttálat kaptam.

IMG 20120519 194423

Kézműves, kékpenészes, camambert, juh és félkemény tehénsajt, valamint hozzájuk illő olivaolajos  pesztós - és ha jól emlékszem -, mézes szószokkal.

Feleségem mandulás alma charlotte-ja, karamellel.

IMG 20120519 194144

Karamell és Oszkár nem barát, ezért hát meg sem kóstoltam. Feleségemet megkértem, hogy jellemezze 200 karakteren, és ő azt mondta: „Nyami”

Feri: A desszertnél sikerült elszakadnom a nyúltól és inkább áttértem a sajtra. Mégpedig egy speciális ajánlatra: kéksajt + egy pohár finom aszú.

IMG 20120519 194413

Kiváló ötlet és kiváló választás. Akkor, abban a pillanatban nem is kaphattam volna jobb desszertet. Nem vagyok egy aszúrajongó, de a (nagyon ízletes) kéksajthoz fölöttébb jól esett. És az egészet „megfűszerezte” egy kis birsalma. Egyszerű, de mégis nagyszerű!

Tünde: Én pedig csoki iránti szenvedélyemet éltem ki, így  Tonka-mokkát kértem.

IMG 20120519 194150

Tünde: Érdekes, hogy a húsra nem, a csokoládés desszertre bezzeg még mindig emlékszem... Bejött a ropogtatnivaló a tetején és a krémes, ízletes csokis-kávés bomba is emlékezetesnek bizonyult.

Elég sok ház készítésű italt kínál az étterem, amiket mind meg is kóstoltunk: szörp, limonádé,  pálinka… - amiből  Tünde kért is egyet. Helyesebben megkérte fiatal pincérünket, hogy ajánljon neki egy pálinkát, ami meg is történt, de történetesen ekkor érzékelte Tünde, hogy van  házi eper pálinka (de az eperre esküdni nem mernék). A lényeg, hogy kíváncsi volt a ház saját készítésű pálinkájára, mert hogy mire lehetne igazán büszke egy hely, mintsem egy házi készítésű pálinkára.  Megjött a nedű és Tünde belekóstolt… annyira „ízlett” neki, hogy nem tudta meginni, ami nagy szó, mert Keverten és Éva Vermuton nőtt fel! :) Feri is ráment óvatosba és - bár neki sem ízlett túlságosan -, de azért lekínozta. Ha már az íze nem jó, legalább butuljon tőle a paraszt.

A hamarosan megérkező felszolgálónk gyanútlanul megkérdezte, hogy ízlett az itóka, és akkor Tündéből kiszakadt a „Ne haragudj, de ez nagyon rossz! Ti kóstoltátok? Megtudtad inni???”. A pincér srác egy pillanatra lefagyott, de utána készségesen válaszolgatott a megszokott közhelyekkel „Hát, eddig senki nem panaszkodott”, „Ízleni szokott”, aztán jött a személyes tapasztalás „délelőtt ittam belőle és nekem ízlett”.

Ezek után kihozta a ház legdrágább pálinkáját, ami egy Márton és Lányai Málna pálinka volt, és  meghívta Tündét és Ferit egy-egy felesre, poharukat – kissé színpadiasan, több lépcsőben - színültig töltve a tényleg minőségi termékkel.

IMG 20120519 203655

A gesztus mindenesetre dicséretes volt – főleg, hogy a végén tényleg nem lettek kiszámlázva az ajándék pálinkák –, Tünde pedig kellemes szájízzel adhatta át magát a mindent körbeölelő bódulatnak. :)

Az est nagy részében két kiváló gitáros szórakoztatta az utcán étkezőket klasszikus gitárzenével. Itt éppen pihennek.

IMG 20120519 202447

A vacsora végeztével volt egy apró bibi a számlával, ugyanis kedvét.hu–s kedvezménnyel vettük igénybe az étterem szolgáltatásait aminek diszkontjáról megosztódtak a vélemények. Az étterem 10%-ra emlékezett, mi pedig 30%-ra. Mint kiderült nemigen vették igénybe náluk a kedvét.hu (talán mára már meg is szűnt) kedvezményét eddig, de egy gyors internetes ellenőrzés után igazat adtak nekünk és korrigálták a számlát, így közel 10 000 forinttal kevesebb lett a végösszeg.

IMG 20120519 210522

Elbúcsúztunk és az autók felé vettük az irányt, ahol egy röpke 10 perces beszélgetés után jöttünk rá, hogy az ajándékba kapott habzóbort ott hagytam az asztal alatt. Ha egy Szovjetszkoje Igrisztoje lett volna, simán beáldozom, de egy igazán minőségi italról volt szó, ezért visszaszaladtam, diszkréten felrugdostam az utánunk érkező vendégeket, de az ital már nem volt az asztal alatt. Bementem az étterembe, hátha tudnak valamit az én kis pezsgőmről, ahol nagy mosollyal fogadtak. Természetesen észlelték a magányos palackot, utánunk is jöttek, de nem találtak már látótávolságban, így eltették biztonságos helyre, hogy én másnap elkortyolgathassam mind a 7 decijét. Egy igazán kellemes estét töltöttünk el a Borssóban apró szépséghibákkal, amikkel együtt szerethető a hely. Ha tehetem, még menni fogok hozzájuk, ha máskor nem, majd az ezüst lakodalmamon. :)

Köszönjük Oszkárnénak a meghívást és Oszkárnak a beszámolót a bisztrósorozatunk második állomásáról . Nagyon jól éreztük mi is magunkat és utólag is sok boldogságot kívánunk nekik! :)

 

 1. Megközelíthetőség

Budapest, V. kerülte, Királyi Pál u. 14. www.borsso.hu

A Borssó bent van a belvárosban, annak is a közepén. Ezért célszerű igénybe venni a tömegközlekedést, hiszen könnyen oda lehet jutni a segítségével. A Kálvin tértől csak pár perc séta. Ha autóval megyünk, akkor számítsunk rá, hogy nehéz lesz leparkolni.

A helyszín egyébként nagyon tetszik, egy kisebb és kevésbé forgalmas sétálóutca egyik végén található a bisztró – közvetlenül az Il Pittore mellett, amiről nemsokára írunk is.

 

 2. Ételek

Így írnak magukról: „Évekkel ezelőtt egy magyaros-franciás éttermet álmodtunk meg, mely a francia bisztrók hangulatát idézné meg Budapest belvárosában. Ebbe a miliőbe olyan ételeket képzeltünk el, melyekben a magyar konyha klasszikus ízei jelennek meg egy kicsit másképp, francia zamatokkal… és egy kis borssal meg sóval.” Szerintem ez sikerült is. Nem is tudok túl sok mindent hozzátenni. Magyar alapanyagokkal dolgoztak, de közben érezhető volt a francia „benyomás”.

Fontosnak tartjuk, hogy ételeink mellé a megfelelő borokat is fel tudjuk szolgálni, ezért gondos válogatással állítottuk össze borlapunkat.” Ennek fényében nekünk is ajánlottak egy-egy pohár finom nedűt, ami tényleg jól illett az ételekhez.

IMG 20120519 184333

Az étlap egyébként viszonylag szűknek mondható, de ettől nagyobb választék már zavaró lenne.

IMG 20120519 175713

Ezt még kiegészíti egy heti ajánlat, ami 3-4 plusz fogást jelent, és a falakon lévő táblákon jelenik meg.

Egy szó, mint száz, mi szerettük nagyon a főztjüket és Oszkárhoz hasonlóan visszavágyunk hozzájuk.

 

 3. Kiszolgálás

Összességében egy fiatalos, lendületes és hozzáértő kiszolgálásban volt részünk – eltekintve az Oszkár által már felvázolt 2 incidenstől.

A „pálinka-ügy” egy elég érdekes kis intermezzo volt és az est folyamán sokszor eszünkbe jutott – még jobb kedvre derítve a társaságot. Kicsit furcsán hatott ez a „bosszú”. Amellett, hogy vicces volt, kicsit kényelmetlenül is éreztük magunkat – az pedig nagyon fontos, hogy a vendég ne feszengjen, a pincér ne hozza zavarba a klienst. Rossz benyomásokkal térünk ilyenkor haza. Még szerencse, hogy nem vagyunk sértődékenyek, és betudjuk annak, hogy túlzott igyekezetében nem volt a pincér teljesen körültekintő. Mint tudjuk, a pokolba vezető út is jóakarattal van kikövezve.

A másik affér a számla körül adódott. Ez is félreértés volt, nem is hibáztatjuk őket emiatt. A vicces helyzetet inkább a végén kihozott összefirkált számla okozta. Kicsit profibban is megoldhatták volna. :)

De tényleg jól éreztük magunkat egész este és ezeket is inkább vicces helyzetnek éltük meg, mint problémának. Nálunk itt ez még belefért.

 

 4. Feeling

Igazi francia bisztró hangulata van a Borssónak.

2012-05-19 19-06-58 813

A nem túl nagy belső tér a Franciaországban tapasztalt érzéseket hozta elő. Apró asztalok, viszonylag sűrűn egymás mellett.

IMG 20120519 181205

Egy pöttöm galériával is rendelkeznek egyébként, de mi ezt csak kívülről láthattuk, mivel a teraszon foglaltunk helyet.

2012-05-19 19-11-04 146

A mellékhelyiségek viszonylag kicsik, minden extrát nélkülöznek, de tiszták. Ez igaz mind a férfi,

2012-05-19 19-04-41 732

2012-05-19 19-04-54 792

mind a női részlegre.

IMG 20120519 180956

IMG 20120519 181007

Na jó, a női egy picit „izgalmasabb” volt. :)

Összességében a hely hangulatára sem lehet panaszunk, szerettük.

 

 5. Árak

Drágának semmiképpen sem mondanám. Az általunk elfogyasztott 3 fogásos vacsora (4 főre) összesen 45 ezer forint lett volna, azaz kb. 12 000 Ft/fő. De erre még felszámolnak 12% kötelező szervizdíjat – amit nem igazán tudok értelmezni, annak ellenére, hogy egyre jobban terjed az efféle „borravaló”. Értem én, hogy ezzel fizetjük meg a személyzetet, de ne legyen már külön feltüntetve. A személyzet bérét tartalmazza az étel és kész! Ha pedig a vendég úgy érzi, hogy kapott valami pluszt, akkor úgyis hagy borravalót. Tudom, hogy így olcsóbbnak tűnik az étel, de akkor sem értem. Ilyen esetben én már nem igazán szeretek még borravalót is hagyni, hiszen látom, hogy ezt külön leszámlázták. Fogom, hogy a kettő nem ugyanaz, de én – és szerintem sokan mások – valahogy mindig összemosom a kettőt.

Visszatérve az ár/érték arányhoz, az a 12 ezer/fő (szervizdíjjal 13 ezer), nem tűnik soknak.

IMG 20120519 205314

Főleg úgy, hogy volt benne több pohár bor, pálinka és egyéb ital. Ha pedig a „kedvét”-es, 30%-os kedvezményt is figyelembe vesszük, kifejezetten tetszik a végösszeg.

 

 6. A Gasztrotúrák összegzése

Tetszett, visszamegyünk. Barátságos hangulat, barátságos árak és finom ételek. A teraszra nagyon jó érzés kiülni és ott elfogyasztani az ételt egy-egy melegebb napon/estén. Főleg pároknak ajánljuk, hiszen romantikus hangulat lengi be az egész helyet. De beszélgetéshez, baráti találkozókhoz is tökéletes. Ha pedig csak egy finomat akarnánk enni, akkor is jó célpont lehet a Borssó Bisztró.

 

Pont:  7,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroturak.blog.hu/api/trackback/id/tr244937995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása